Marina S lv
Marina Smarško ir absolvējusi Sankt-Pēterburgas Kultūras un Mākslas universitāti, estrādes muzikālās mākslas fakultātes, estrādes-džeza dziedāšanas nodalījumu. Profesionālā dziedātāja sagatavošana iekļauj sevī vairākus uzdevumus. Balss uzstādīšanu, individuālo tembrālo prasmju atklāšanu, pareizu repertuāra izvēli, māksliniecisko- skatuves darbu un imidžu, izpildījuma stila un manieres noteikšana – visu augstāk minēto es cenšos iemācīt saviem skolēniem, vai arī palīdzu viņam atklāt jau esošās prasmes. Pašu pirmo nodarbību es vienmēr uzsāku ar teoriju, jo prakse bez teorijas nav iespējama! Ir ļoti svarīgi, lai skolēns zinātu, kam un kā būtu jāstrādā viņa organismā dziedāšanas procesa laikā. Tātad, lai varētu kontrolet savu balss aparātu, no sākuma vajadzētu to izētīt. Pirmajā nodarbībā mēs izpētīsim balss aparāta pamatnodalījumus. Tas ir: elpošana, balsene, rezonatori, artikulācijas aparāts. Tikai pareizs šo pamatnodalījumu pielietojums var sekmēt kvalitatīvu un profesionālu balss skanējumu. Mācību procesā pieradinu pie miksēta skanējuma. Balss skanējums šajā gadījumā ir atvērts. Darba diapazons var sasniegt divas oktāvas un vairāk. Pāreja no krūškurvja reģistra uz galvu nebūs pamanāma klausītājam, bet pats skolēns nejutīs apgrūtinājumus balss pārejā uz galvas reģistru. Savukārt prasmes tiks attīstītas izpildot pareizi piemeklētos vokālos uzdevumus. Es pasniegšu ne tikai nepieciešamās zināšanas balss uzstādīšanai, bet arī padalīšos ar savu skatuves pieredzi.
Marina Smarško ir absolvējusi Sankt-Pēterburgas Kultūras un Mākslas universitāti, estrādes muzikālās mākslas fakultātes, estrādes-džeza dziedāšanas nodalījumu. Profesionālā dziedātāja sagatavošana iekļauj sevī vairākus uzdevumus. Balss uzstādīšanu, individuālo tembrālo prasmju atklāšanu, pareizu repertuāra izvēli, māksliniecisko- skatuves darbu un imidžu, izpildījuma stila un manieres noteikšana – visu augstāk minēto es cenšos iemācīt saviem skolēniem, vai arī palīdzu viņam atklāt jau esošās prasmes. Pašu pirmo nodarbību es vienmēr uzsāku ar teoriju, jo prakse bez teorijas nav iespējama! Ir ļoti svarīgi, lai skolēns zinātu, kam un kā būtu jāstrādā viņa organismā dziedāšanas procesa laikā. Tātad, lai varētu kontrolet savu balss aparātu, no sākuma vajadzētu to izētīt. Pirmajā nodarbībā mēs izpētīsim balss aparāta pamatnodalījumus. Tas ir: elpošana, balsene, rezonatori, artikulācijas aparāts. Tikai pareizs šo pamatnodalījumu pielietojums var sekmēt kvalitatīvu un profesionālu balss skanējumu. Mācību procesā pieradinu pie miksēta skanējuma. Balss skanējums šajā gadījumā ir atvērts. Darba diapazons var sasniegt divas oktāvas un vairāk. Pāreja no krūškurvja reģistra uz galvu nebūs pamanāma klausītājam, bet pats skolēns nejutīs apgrūtinājumus balss pārejā uz galvas reģistru. Savukārt prasmes tiks attīstītas izpildot pareizi piemeklētos vokālos uzdevumus. Es pasniegšu ne tikai nepieciešamās zināšanas balss uzstādīšanai, bet arī padalīšos ar savu skatuves pieredzi.
Marina S lv